Wednesday, August 24, 2011

De dimhöljda bergens gorillor

Jag har plockat fram några bilder från en Rosa Bussresa som jag gjorde 2006. 
Det var en underbar resa genom östra Afrika. 
Vi reste i fem veckor genom Rwanda, Uganda, Kenya och Tanzania.

 Bergen i Rwanda, Park National Des Volcans


 En gorillaunge i Amahoro Group


 Gorillahona i Rwandas berg


De dimhöljda bergen i Rwanda. 
Här levde Dian Fossey och kämpade för gorillorna.
Det är en fantastisk natur och gorillorna är fascinerande att se på så nära håll!
Jag längtar tillbaka och hoppas att jag kan återvända dit en dag!


Fotograf: Petra Yvette Johanson

2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Det är enormt vackert där! Önskar bara att jag hade haft en systemkamera då men som sagt, jag kommer åka dit igen nån dag :)

    ReplyDelete