Tuesday, July 12, 2011

Italien/Rom

Vi har haft fantastiska dagar i Italien/Rom! Finns ju enormt mycket att fotografera men jag försökte ge mig ut utan kamera ibland. Det är skönt att "bara" vara turist också... Men det blev lite blandade bilder. Här kommer några, mest människor som passerade förbi...

Munk vid Vattikanen

Fler munkar...

Nunna på torg i Rom

Nunna utanför Vattikanen i Rom


Nunna


Munk i Peterskyrkan


 Söt liten dam i Rom


Jag är glad att jag inte behövt en sån här uniform i mina jobb...


Munk med vissa problem att ta sig över gatan...


Varm och sliten kusk strax utanför Colosseum


Nunna i Peterskyrkan


Väldigt trött kusk tar en paus från turisterna...


Tunnelbana var ett väldigt smidigt sätt att ta sig fram i Rom.

Fotograf: Petra Yvette Johanson

2 comments:

  1. Nunnan med handväskan är för skön!!! Munkarna på torget är oxå rolig!

    ReplyDelete
  2. Visst är hon läcker! Kul att fota folk i rörelse i andra länder:)

    ReplyDelete